De eerste maanden van 2013.... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu De eerste maanden van 2013.... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu

De eerste maanden van 2013....

Door: Esther Keetlaer

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 April 2013 | Aruba, Oranjestad

Het vorige verslag is van begin dit jaar, net na de kerstvakantie die we super fantastisch vonden! Samen met de familie Schipper! We genieten nog steeds na!

Ik begin waar ik de vorige keer geëindigd ben, de fakkeloptocht. Dit is elk jaar het startsein voor de carnaval. Voor de voorste groep lopen enkele mensen met een fakkel en dat is het begin! Daarachter lopen verschillende groepen met een truck met een band erin, die muziek maakt. De mensen hebben zichzelf versierd met lichtjes en dansen de hele weg over straat. Het is heel leuk om te zien.

13 januari was de volgende carnavalsactiviteit, de ballonnenparade in San Nicolas. Hierbij worden fietsen en wagens versierd met ballonnen en er lopen allemaal kinderen mee. Ook veel kinderen van school liepen mee, super leuk.

Op 19 januari hebben we meegedaan met de Donkey Walk. Dit was om geld in te zamelen voor de Donkey Sanctuary. Een loop van 6 kilometer door het mooie landschap van Aruba. Ook Daan en Nessa hebben goed meegelopen.

Toen was het alweer tijd voor ons volgende bezoek, pap en mam. De eerste vrijdag dat ze er waren, hadden wij vrij. Dat was 25 januari en die dag is iedereen op het eiland vrij. Dat was de geboortedag van Betico Croes. Hij is heel belangrijk voor het eiland Aruba geweest, omdat hij de grote voorvechter was voor de Status Aparte. Die dag hebben wij de Hooiberg beklommen! Een mooie klim met rondom uitzicht over Aruba.

De dag erna zijn we weer sportief geweest, want toen hebben Daan, Nessa en ik meegedaan aan de fietstocht van Youth Xtreme. Dit was ook weer een carnavalsactiviteit. Je fietst met heel veel mensen achter een muziektruck aan ;-). Voor degenen die al eerder op Aruba zijn geweest, we fietsten van La Granja (restaurant aan het begin van Savaneta) tot het Valero tankstation op de boulevard (vlakbij de cruiseschepen).

Op 27 januari was er toen de kinderparade in San Nicolas. We hadden met z'n allen een mooi plekje gevonden om te staan, maar het duurde nogal lang voor de parade begon. Maar ja, het was wel erg gezellig!

De dag erna kwam tante Reinie op Aruba aan voor een korte vakantie. Ze heeft in die week veel van Aruba gezien, dankzij pap en mam. Ze namen haar overal mee naar toe, natuurlijk naar de mooiste plekjes.
Zaterdags zijn we met z'n allen naar de Lighting Parade geweest. Dat is zo mooi! Alle mensen zijn prachtig versierd met lichtjes!
Zondags hebben we toen een heerlijke lunch genuttigd bij het Hyatt. Wat is dat toch heerlijk! En maandags zijn we naar de Natural Pool gelopen. Ja, jullie lezen het goed, met z'n allen, zijn we naar Conchi gelopen! 69, 65 en 64 jaar oud (en 2x 6 jaar)! Dat blijft voor mij echt één van de mooiste stukjes van Aruba.
's Avonds moesten we helaas alweer afscheid nemen van tante Reinie, zij ging weer naar huis terug.
Woensdags was het afscheid van pap en mam, zij zouden toen ook naar Nederland vertrekken. Donderdag kreeg Dick toen een telefoontje uit het Holiday Inn, van de familie Kaas. Het vliegtuig had problemen en ze moesten nog even op Aruba blijven. Dus zijn wij 's middags naar het Holiday Inn gegaan en hebben daar even lekker gezwommen en gegeten. Uiteindelijk zijn ze van vrijdag op zaterdagnacht om 1 uur vertrokken.

Na de carnaval hebben we met een hele groep vrienden een After-carnaval-walk gedaan bij de Jamanotaberg. Weer een nieuw stukje Aruba wat we nog niet eerder ontdekt hadden.

De week erna moest op donderdag en vrijdag een beetje improviseren wat mijn bord betreft. Maandags zou 'mijn' digitale schoolbord geïnstalleerd worden, dus het oude, vertrouwde groene bord werd er alvast afgehaald. Dan maar creatief zijn en met papier en stift aan het de gang gaan. Erg grappig was het wel.
Maar sinds maandag 25 februari heb ik dus een digitaal schoolbord, ik ben er super blij mee! Thanks, CSC.

27 maart hebben we een paasviering op school gehouden, compleet met paasontbijt. De kinderen wisten het nog van het jaar ervoor en waren dan ook erg blij toen de matzes en de basterdsuiker weer op tafel kwamen! "Dat is lekker, juf!" was de reactie.

En toen was het tijd voor onze mini-vakantie op Aruba. We zijn gaan kamperen op Eagle Beach. Heerlijk is dat, 's morgens wakker worden, je tent open ritsen en de zon, de zee en het strand te zien! Niks moeten, alleen af en toe wat eten en drinken, verder lekker doen waar je zin in hebt, voetballen, zwemmen, zonnen, lezen, beachtennissen, spelletje doen, etc. Helaas waren de nachten wat kort, dankzij feestjes naast onze tent, maar dat mocht de pret absoluut niet drukken!!!

En zo zijn we al weer aan het eind van dit verslag gekomen. Voor degenen die het zich afvragen, ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn verlenging, maar ik ga ervan uit dat het goed komt!
Een aantal van jullie zullen we over iets meer dan 3 weken zien, de anderen tot het volgende verslag!
Ayo, Esther.

• 04 April 2013 - 15:32

Nelleke:

Hallo luitjes,

weer een heel gezellig verslag. Tot over een paar weken, fijn jullie weer in levende lijven te zien.
    groetjes Nelleke en Jacob

• 04 April 2013 - 17:08

Karen:

Leuk om je verslag hier te lezen, Esther! Je hebt bijgetekend? Wat leuk, dan gaan we elkaar vast nog eens tegenkomen :)