Een heerlijke zomer op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu Een heerlijke zomer op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu

Een heerlijke zomer op Aruba

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Augustus 2014 | Aruba, Oranjestad

De vakantie is hier op zijn einde, morgen gaat het schoolleven weer beginnen.
Daan en Nessa zijn allebei over naar klas 3 (groep 5), met super mooie rapporten. Ik blijf wéér een jaartje zitten, voor het 5e jaar mag ik weer klas 5 doen. Maar daar heb ik weer veel zin in.
De afgelopen dagen al weer druk bezig geweest met voorbereidingen. Daan en Nessa hebben mij enorm geholpen met de klas op orde brengen.

Maar even terug naar afgelopen maanden.
De laatste week van juni was een heel drukke, maar ontzettend gezellige week.

Zondags waren de twins jarig. ’s Morgens mocht Daan afzwemmen voor zijn D diploma van zwemmen. Dit deed hij weer ontzettend goed. Thuisgekomen kregen ze cadeautjes en werd er met opa en oma en oma gefacetimed. Wat waren ze jarig.
’s Middags hebben we een feestje op het strand gegeven. Hiervoor had ik heel mooie cakes gebakken, met een 8 van gekleurde cake er in. Het was ontzettend veel werk, maar het resultaat was erg leuk (en lekker!)
Maandagmorgen mochten Daan en Nessa trakteren op school. Hiervoor had ik ook cakes gebakken, met een 8 erin….. Dat betekende dus dat de oven bijna het hele weekend heeft gedraaid ;-).
Maandagavond had ik graduation van de 6e klassen. Elke leerling krijgt dan een certificaat, ze kunnen op de foto met toga en zo’n zwarte afstudeerhoed met kwastje. De meiden hebben prachtige jurken aan, ze lijken in ene wel 16…. En de jongens komen in prachtige pakken of met een mooie blouse. Er worden dansjes opgevoerd door de kinderen. Dit jaren waren die echt fantastisch! Onze gymleraar heeft enorm zijn best gedaan hierop, het resultaat was verbluffend! Daarna wordt het buffet klaargemaakt en kunnen we gaan eten. Zodra het toetje verorberd is, gaan de eerste gezinnen weer naar huis.
Tja, dat is dus wel even wat anders dan de afscheidsavonden die ik in Nederland gewend was. Musical, zangstukjes, dierengeluidenspel, gezellig met alle ouders kletsen…… Die sfeer is er hier niet echt. Helaas zijn ook niet alle leerkrachten van school hierbij aanwezig, zoals ik in Nederland wel gewend was.

Op de dinsdag was de laatste vergadering van dit schooljaar. Dat is ook altijd weer een afsluitend moment. En ’s avonds ben ik met Daan en Nessa naar de kerk geweest, vanwege ons noveen (Heilig Hart).
Op woensdag hebben we het feestje voor Daan en Nessa voor vriendjes en vriendinnetjes gehouden. We hadden om drie uur afgesproken bij de bioscoop, maar we gingen eerst even in het park zingen, cake eten (nee, niet weer die met de 8, ik had er genoeg gemaakt….) en cadeautjes uitpakken. Daarna even vrijspelen bij de boom en verstoppertje in het park. Wat zijn kinderen toch snel tevreden. Om half vijf gingen we naar de film How to train your dragon 2. De kinderen vonden het fantastisch! Ongeveer een half uur voor de film af was, ging Dick pizza halen. Welke we na de film weer in het park hebben opgegeten. En als afsluiting nog even lekker ravotten in het gras.

Donderdagochtend heb ik, samen met mijn collega’s, met alle kinderen van de 5e klassen een quiz gedaan. De quiz bestond uit 7 ronden van elk 9 vragen en nog 3 actieve tussenrondes. Per ronde kregen 3 kinderen de kans om te laten zien wat zij nog wisten van het afgelopen jaar. Dit hebben we nu voor het tweede jaar gedaan en het is echt heel leuk om te zien, wie wat onthouden heeft. Mijn klas heeft de meeste punten behaald bij deze quiz.
’s Middags was toen helemaal top. In april heb ik meegedaan met een recycle kunstproject. Ik heb met mijn klas sieraden gemaakt van blikjeslipjes. Hiermee hebben we een prijs gewonnen. We kregen hotdogs aangeboden namens een hotel, we kregen een transfer met de BananaBus en we mochten met de Pelican mee op een boottrip. Dit was allemaal super geregeld en het was ontzettend gezellig!!! Dick, Daan en Nessa mochten ook mee. En ik had nog twee moeders gevraagd om mee te gaan. De kinderen hebben genoten en de meesten hadden nog nooit de Antilla (het scheepswrak voor de kust van Aruba) gezien.

Vrijdags is een heel lieve oma van een leerling in de klas gekomen en heeft ons art-lessons gegeven. Ze was nu met pensioen, maar ze heeft altijd les gegeven in tekenen in Amerika. Nu kwam ze dus de kinderen van mijn klas les geven. Wat waren ze geboeid.
Vrijdagavond en zaterdags hadden Daan en Nessa weer zwemwedstrijden. En zondags mochten ze allebei afzwemmen voor hun E diploma. Wat hebben wij toch een toppers!!!

De laatste week van school duurde maar 3 dagen en die bestonden vooral uit schoonmaken en spullen opruimen. En toen begon de vakantie. Heerlijk! Uitrusten, geen wekker, een houding van wat-vandaag-niet-gebeurt-,gebeurt-morgen-wel, veel boeken lezen, etc.
Daan en Nessa waren de eerste week constant bij vriendjes en vriendinnetjes van school aan het spelen. Die wonen hier in de buurt.
De week erna mochten ze weer, net als vorig jaar, op kamp bij AquaWindies. Elke dag gingen ze weer leuke dingen doen, naar de dierentuin, naar de airport, naar de brandweer, de K9 unit kwam, net als de ambulance en elke dag lekker zwemmen.
De derde vakantie week mochten ze op kamp bij Ibisa. Dit was een sportkamp, dus werd er elke ochtend gesport, met als afsluiting vrijdags naar het zwembad. De kids hebben deze weken genoten.
Toen kwam de dag dat Dick naar Nederland ging. En dat ik dus alleen met de kids thuis was. De eerste week is om gevlogen. Ikzelf heb wel wat slecht geslapen, ik miste Dick toch wel….. Maar de kids vonden het super: ze mochten bij mama slapen ;-).
En toen kregen we zondagochtend heel vroeg (02.54uur) een sms: We zijn mee! Dat betekende dus dat Antoinette en Marco onderweg waren. Ze vlogen eerst naar Curaçao en hadden dan enkele mogelijkheden om van daar naar hier te komen. Ik kreeg een berichtje dat ze om 20.00uur aan zouden komen. Dus wij stonden om die tijd op het vliegveld. Stond er op het scherm dat ze pas om kwart voor 9 zouden landen. Dat duurde dus nog wel even, dus maar weer naar huis (ja, we wonen zo dichtbij). Thuisgekomen toch weer even de website bekeken, daar stond dat ze nu om 20.23uur zouden landen, dat was het nu!! Dus weer in de auto en terug. Daar aangekomen kwamen ze inderdaad binnen 10 minuten naar buiten lopen.
En wat hebben we het ontzettend gezellig gehad. We hebben veel gedaan, veel gezien en ook veel op het strand gezeten, maar wat was het voor mij fijn dat ze er waren! Marco heeft regelmatig gekookt, heerlijk! We hebben gebarbecued met een oud-collega van Antoinette en haar gezin, we zijn naar Conchi gelopen, zijn met de Jolly Pirate mee geweest, zijn naar Palm Island geweest en meerdere keren naar Baby Beach. Het was super gezellig, de tijd is omgevlogen!

En dan zijn we weer bij vandaag aangekomen. Morgen dus een nieuw schooljaar, met een nieuwe taalmethode voor mij, met mijn lieve parallelcollega’s, met mijn mooie digibord en met een leuke, nieuwe klas vol met uitdagingen.
Voor Daan en Nessa begint er ook een nieuw schooljaar, het jaar waarin ze geen gym hebben, maar zwemles, het jaar waarin Nessa de juf krijgt die Daan vorig jaar heeft gehad, het jaar dat hun klasgenootjes de Eerste Heilige Communie gaan doen en zij dus mee moeten doen met alle lessen, het jaar dat ze nog beter leren lezen, rekenen, schrijven.
En het wordt ook het schooljaar waarin wij naar Orlando gaan, waarin we naar Nederland op vakantie komen, het jaar waarin Dick en ik 12 ½ jaar getrouwd zijn en het jaar waarin we weer veel zullen beleven op dit mooie eiland.
Met andere woorden: ik heb er zin in!!!!

  • 14 Augustus 2014 - 08:43

    Karin:

    Een lekkere, leuke en rare zomer (zonder Dick) Heel veel succes in je nieuwe schooljaar.

    Liefs Karin

  • 14 Augustus 2014 - 12:30

    Jo Keetlaer-Kersten:

    Een lang en leuk verslag.Dick is er nu niet en heeft dit niet gezien.
    Wel heel gezellig dat hij hier is,alles gaat naar wens gelukkig en het
    is voor jullie gauw zondag en komt hij weer terug naar Aruba,naar
    vrouw en kinderen.Zo hoort het ook,hoeven jullie hem niet meer te
    missen.Succes met de nieuwe kids in de klas en knuffels voor jullie
    alle drie.Groetjes van oma ?

  • 14 Augustus 2014 - 14:24

    Nelleke:

    Hoi Esther,
    wat weer een heerlijk verslag. Ik heb er van genoten.
    Een heel fijn schooljaar voor jou en de kids. Groetjes Nelleke en Jacob

  • 14 Augustus 2014 - 20:15

    Kees En José:

    Esther , wat een leuk verhaal en wat hebben jullie daar veel plezier ,ook hebben jullie top Kids ,ik vind het altijd leuk om de foto's te bekijken ,voor de rest zou ik zeggen succes komend jaar op school en geniet ervan

    groetjes van :Kees en José .

  • 14 Augustus 2014 - 21:08

    Lia:

    Hai Esther,
    Heerlijk weer om te lezen. Wel leuk voor je dat Antoinet en Marco er waren toen Dick er niet was.
    Had je in ieder geval genoeg afleiding. Succes weer in het nieuwe jaar en heel veel plezier later dit jaar in Orlando. Mag je ook wel weer een verslag van schrijven:)
    Lieve groetjes voor jullie allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Wij, Dick, Esther, Daan en Nessa, wonen voor minstens vijf jaar op het mooie eiland Aruba. We genieten hier van zon, zee, strand en mooi weer. Esther heeft een baan in het onderwijs en Dick is tuinman/klusjesman. Daan en Nessa gaan hier nu naar de tweede klas van de basisschool (bij mama) en vermaken zich prima. Ayo.

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 1407
Totaal aantal bezoekers 100357

Voorgaande reizen:

17 April 2009 - 07 Mei 2009

Curacao 2

01 Oktober 2007 - 23 Oktober 2007

Curacao 1

02 Augustus 2004 - 16 Augustus 2004

Vakantie Kreta

01 Juli 2002 - 21 Juli 2002

Huwelijksreis

12 Mei 2000 - 14 Mei 2000

Parijs

12 Juli 2010 - 30 November -0001

Ons leven op Aruba

Landen bezocht: