Visite, visite, verjaardag, graduation en meer. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu Visite, visite, verjaardag, graduation en meer. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu

Visite, visite, verjaardag, graduation en meer.

Door: DeKeetjes

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Juli 2012 | Aruba, Oranjestad

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een stukje voor deze site geschreven heb, maar dat komt alleen maar omdat ik er gewoon geen tijd voor heb….. De zomervakantie is hier nu begonnen, op een woensdag. Dat blijf ik bijzonder vinden, de vakantie begint op woensdagmiddag en het nieuwe schooljaar start ook op woensdag.

Vorige keer ben ik bij de komst van Susan, Dirk-Jan, Hugo en Niels gebleven. Dat is een heerlijke tijd geweest. Ik heb gewoon gewerkt, maar ik had het gevoel dat ik twee weken vakantie heb gehad.
We zijn naar het strand geweest, om zandkastelen te bouwen. We hebben een rondje eiland gedaan, langs de indrukwekkende noordkust en mooie plekjes waar ze door de week naar toe zouden kunnen gaan. Op de laatste zaterdag zijn we naar de Natural Pool gelopen. Dat was heerlijk, een leuke wandeling, lekker gezwommen en gesnorkeld. Helaas kwam toen op zondag het onvermijdelijke afscheid. Dat was heftig, na zo’n leuke tijd.

Pap en mam kwamen vlak daarna alweer, voor de zesde keer, sinds we hier zijn.
Op de eerste vrijdag dat ze er waren, moesten we ons om half 7 ’s morgens in het ziekenhuis melden. Daan heeft daar dezelfde operatie gehad als zijn papa. Niks ernstigs, maar we zijn blij dat het gebeurd is. Het was een ochtendopname, dus we mochten om 12 uur al weer naar huis.

Zaterdags hebben Dick en ik toen de wedstrijd van Nederland bij The Plaza gekeken. Dit was erg gezellig, helaas was het resultaat niet zo goed.

De week erna stond in het teken van het restaurant van Daan en Esther. Daan heeft dit ‘spelletje’ bedacht. De woonkamer werd verbouwd en wij waren de gasten in het restaurant. Er was een kok/ober en we mochten bestellingen plaatsen uit boekjes van Daan en Nessa. Dit leverde hele leuke gerechten op: veterpasta, schelpensoep, autotaartjes en bloemsalade.
Daan had voor het restaurant een menukaart gemaakt, met allemaal gerechten waarvan we dingen hadden in het speelkeukentje. Op de foto zien jullie één van die kaarten. Hij heeft dit zelf geschreven, oma zei de letters en Daan schreef ze op. Heel leuk die ontluikende geletterdheid.
Ook onder de douche zijn we met letters bezig. Ik zeg een woord en ze hebben het zelf geanalyseerd en de letters op de muur geplakt. Super fantastisch!

Toen kregen we het bericht dat Nessa op zaterdag 16 juni mocht afzwemmen! Ik geloof dat mama zenuwachtiger was als Nessa. Ze deed het ontzettend goed! Wat waren we trots toen ze daar met haar diploma stond! Als het goed gaat, mag Daan in november……

Omdat het bijna het eind van het jaar is, was er ook weer Graduation. Van mijn oude klasje van vorig jaar. Ze gaan allemaal naar het voortgezet onderwijs. 7 kinderen gaan zelfs naar Collegio (HAVO/VWO)! Super goed gedaan!
Maar ook Daan en Nessa hadden Graduation van de kleuterschool. Zij gaan volgend jaar naar mama’s school, naar de eerste klas. En net als mama vroeger hadden zij afscheid van de kleuterschool, met liedjes en dansjes. Wat zullen we meneer Delo en juffrouw Aida volgend jaar missen! Zij hebben er echt voor gezorgd dat onze kanjers twee jaar lang met veel plezier naar school gingen!

Onze kanjers zijn ook nog jarig geweest, tussen alle feesten door zou je dat bijna vergeten ;-).
(Onze tiende trouwdag is ook nog geweest.) Op donderdagavond zijn Dick en ik lekker creatief bezig geweest. Van een watermeloen heeft Dick een haai gemaakt en ik heb fruit aan stokjes gedaan. Het was een ontzettend leuke traktatie, die “dushi” gevonden werd door de kinderen! Het was weer eens wat anders als de tasjes vol chips, snoep, koek en drinken of pastechi’s, die de kinderen anders krijgen.
Op zaterdag 23 juni hebben we toen de verjaardag op strand gevierd. We hadden een mooi plekje gevonden, veel schaduw, klimbomen voor de kinderen, lekker windje erbij, ruimte genoeg en een strandje erbij. Dankzij het ontzettend leuke LIEF! Feestpakket konden we het mooi versieren. Het werd een leuke, gezellige, relaxte verjaardag, waarbij de kinderen weer gruwelijk verwend zijn.

En daarna kwamen nog de verrassingscadeautjes. Susan en Dirk-Jan hadden de cadeautjes in een doos in het appartement verstopt!! Heel leuk, zo’n verrassing. Soms is iets inderdaad niet wat het lijkt…. En op maandag hebben we geskypt met Veronique en Mike. We werden goed toegezongen en de cadeautjes zijn gegeven. Super bedankt! Daan en Nessa vinden de spelletjes geweldig (en papa en mama ook ;-))
Ook de postbus zat weer een keertje vol! Van de familie Dekker zat er een fantastisch pakket bij! Daan en Nessa begonnen meteen te kleuren! En alle lieve kaarten: iedereen bedankt!

Gister is mijn lieve collega-vriendin terug naar Nederland gegaan en de komende weken zullen er meer mensen vertrekken. Dat is minder leuk aan hier wonen, er gaan ook altijd weer mensen terug naar Nederland. Dus de komende weken zullen we vaker op het vliegveld staan, met tranen in de ogen…..

Dit verslag zit ik nu op school te typen, terwijl de 5 kinderen (van de 24), die vandaag wél op school gekomen zijn, verstoppertje aan het spelen zijn. Het is nu bijna pauze. Na de pauze zet ik een film aan (Afblijven!) en kan ik alvast wat kopieerwerk voor volgend schooljaar gaan doen.

Te oro! (tot de volgende keer)