April doet wat hij wil. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu April doet wat hij wil. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu

April doet wat hij wil.

Door: DeKeetjes

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Mei 2012 | Aruba, Oranjestad

Hier weer een verslag vanaf Aruba van de maand april.
Met Pasen heb ik 230 gekookt voor het paasontbijt voor school. Dit was heel leuk om te doen, 2 pannen op het vuur, eieren erin, koken, eieren eruit, volgende eieren erin, en zo de hele middag door..... Leuk klusje!
Met Pasen hadden Daan en Nessa een heerlijk ontbijtje klaar gemaakt. De tafel netjes gedekt en alles geregeld! Zo lief! De volgende dag moest dat natuurlijk weer!!!

Vorig jaar hebben we met Pasen gekampeerd, dit jaar niet. Mijn rug kwam er tussen.... We zijn wel even op visite geweest bij de kampeerders. Ze waren volop aan het Keezen. Geweldig!!!

De week na Pasen was bij ons vakantie. Wij hebben in februari en mei geen vakantie, maar de week na Pasen wel. In de vakantie hebben we veel leuke dingen gedaan.
Anouk en Lize kwamen logeren en ze mochten samen met Daan en Nessa in de tent in de slaapkamer slapen!! Geweldig vonden ze dat (papa en mama iets minder, want het duurde vrij lang voor ze gingen slapen ;-)).
We zijn met een aantal gezinnen naar het glijbanenpark bij de Hooiberg geweest. Dit was ontzettend leuk! Gelukkig voor Pieter is Dick de laatste maanden enorm afgevallen, dus kon Pieter Dick met Nessa op zijn nek optillen. (Tweemaal, omdat de eerste keer de foto niet lukte ;-))
In de vakantie heb ik ook een klusje onder handen genomen: ik heb onze slaapkamer van een nieuw kleurtje voorzien. Dit was de enige ruimte in het huis waarvan ik dacht dat daar wel wat aan gedaan mocht worden. Dus dat is nu gebeurd, we zijn heel tevreden.

Ik heb dit jaar met de klas weer meegedaan met het Recycling project hier op Aruba. Het was groter als vorig jaar, dus voor de organisatoren heel goed! Helaas hadden we niet veel ruimte, dus konden niet alle werkstukken van ons mee. Maar er stonden echt geweldige werkstukken van andere organisaties/scholen. Weer leuke ideetjes opgedaan voor moeder- en vaderdag.

20 april kwamen Mija en Frans een weekendje naar Aruba. Ze hebben in ons appartementje gelogeerd. Dat was ontzettend leuk. We hebben ze niet ontzettend veel gezien, maar het voelde alsof ik een week vakantie had gehad, toen ze weer naar huis gingen.
Op zondagochtend werden we op een ChampagneBrunch bij het Hyatt getrakteerd door ze. Dat was ontzettend leuk, lekker, luxe en gezellig. Heerlijk gekletst en gegeten. Mija en Frans, nogmaals bedankt!!!

Daarna kwam Koninginnedag. Hier wordt dat niet zo uitgebreid gevierd als in Nederland, maar het is toch erg gezellig. Een aantal (Nederlandse) gezinnen die komende zomer naar Nederland terug gaan, hadden een porch sale. Hier zijn we dus naartoe geweest. Erg geslaagd! Ik heb veel boeken voor de klas weten te scoren en voor Daan en Nessa hebben we hele bak met K'nex gescoord. Ze zijn helemaal blij.

En toen was het al weer mei. Op 1 mei is hier op Aruba de open dag van de Mariniers Kazerne. Dit is ontzettend leuk om heen te gaan. Vorig jaar zijn we ook geweest, maar toen zijn we vooral bij Marco geweest. Nu hebben we dus andere activiteiten gedaan. Een zeer geslaagde dag.

Vorige week zaterdag ben ik toen naar de kerk geweest voor de Eerste Heilige Communie van de kinderen van de derde klas van mijn school. De dienst begon om 9 uur, ik was om 11.45 uur weer thuis..... De jongens zien er hier fantistisch uit, driedelig pak. En de jurken van de meiden zijn net kleine bruidsjurken. Prachtig om te zien!

Vorige week zondagochtend schrokken wij om 7 uur 's morgens wakker. Er klonk een harde klap. Voor ons huis was een pick-up tegen de electriciteitspaal aangereden. Gevolg: de hele paal moest vernieuwd worden, dus onze stroom werd afgesloten en de Elmar werd gebeld. We hebben die dag een leuk vermaak gehad, voor onze deur. Pas 's middags om 3 uur kregen we weer stroom, toen kon de vriezer alles weer bevriezen....

Vandaag is het moederdag, ik ben weer verwend door mijn 3 kanjers. Het plan was om naar het strand te gaan, maar het regent hier al bijna de hele dag. Dus dan maar lekker de foto's weer organiseren en een stukje voor de website schrijven.
Mam en mam, fijne moederdag! En alle andere moeders die dit verslag lezen, ook een fijne moederdag!
En daarmee komen we alweer aan het eind van dit verslag. Over 4 nachtjes komen Susan, Dirk-Jan, Hugo en Niels hier op vakantie. Daar hebben we ontzettend veel zin in! We hebben al veel leuke dingen in de planning, dus Suus, bereid je maar voor ;-).
Tot de volgende keer weer!

P.S. Iedereen die af en toe een berichtje stuurt met een update van jullie kant, ontzettend bedankt!!!!! Dit vinden wij heel leuk!!!!