Het eerste jaar zit er bijna op....... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu Het eerste jaar zit er bijna op....... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu

Het eerste jaar zit er bijna op.......

Door: DeKeetjes

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 Juli 2011 | Aruba, Oranjestad

Ja, daar zijn we eindelijk weer. Na enkele drukke, maar vooral gezellige weken heb ik weer even de tijd om een stukje voor de website te schrijven.

In mei zijn we op 10-minutengesprek geweest bij de juf van Daan en Nessa. Dit duurde alleen niet 10 minuten maar 3 uur. En dat kwam niet omdat het slecht ging met de kids, maar omdat het zo gezellig was bij juf. We zaten bij juf thuis en werden daar enorm verwend met taart, hapjes, chipjes. En we hebben het natuurlijk niet alleen over de kinderen gehad, maar ook over Aruba, over het onderwijs hier, over van alles.....

In mei hebben we het nog een beetje rustig gehad en dat was maar goed ook want juni zat vol met gezelligheden!

Allereerst kwam tante Diane spontaan op bezoek!! We kregen een mailtje IK KOM ERAAN en een week later was ze er!!! Ze is hier helemaal bedolven onder de kusjes en knuffeltjes van Daan en Nessa. Ook Dick en ik hebben ervan genoten dat ze er was, helemaal toen ze een ochtendje was wezen vissen en ze met twee mooie exemplaren thuis kwam. Deze werden 's avonds heerlijk bereid en onze vingers zijn weer een stukje korter.....

Mijn ouders zijn hier weer voor de derde keer in één jaar geweest! Super! Daan en Nessa's verjaardag hebben we op zaterdag op het strand gevierd. Deze keer op een strandje vlak bij ons huis. We wilden de boel nog even versieren dus waren we ruim op tijd op het strand. Naast ons zat een gezin te barbecuen, het bleek dat de kinderen bij mij op school zitten in de onderbouw. Na een tijdje kregen we gewoon een bordje met spare-ribs en kippenbouten en brood van de buren. Fantastisch dit eiland!!

Om 3 uur kwam de visite, wat zijn Daan en Nessa enorm verwend!!!! Allemaal leuke cadeaus. Vooral de bikini en zwembroek die tante Diane 'gemaakt' heeft, waren super! De verjaardag zo vieren was echt geweldig! De kinderen waren heerlijk met elkaar aan het spelen, in het water, op het strand, bij de bomen, die hebben we niet gehoord. En de volwassenen zaten heerlijk te kletsen met een borreltje en een hapje.

Op 21 juni was er graduation van de zesde klassen. Dit was toch wel heel leuk om mee te maken. Alle kinderen waren heel mooi aangekleed, de meiden in prachtige galajurken, de jongens in pak. De kinderen kregen allemaal een diploma en mochten op de foto in toga met zo'n hoedje! Erg leuk om te zien. Er werden enkele liedjes gezongen en dansjes gedaan, daarna werd er gegeten en was de avond alweer afgelopen.

Op 22 juni hebben we met verschillende mensen geskyped en cadeaus uitgepakt. Allemaal enorm bedankt hiervoor!!! Wat zijn Daan en Nessa verwend!! 's Avonds zijn we lekker uit eten geweest bij de Taco Bell, goh, dat is nu vreemd..... Dat lusten Daan en Nessa helemaal niet......

Ook ben ik op de 22e op schoolreisje geweest met de 5e en 6e klassen. Ik heb nog nooit zo'n relaxed schoolreisje gehad. We gingen naar het zwembad. Er waren lifeguards aanwezig, dus wij hoefden de kinderen niet in de gaten te houden. De snacks werden gebracht, wij hoefden ze alleen uit te delen en dat was alles. Verder konden wij lekker meespelen in het water, wedstrijdje zwemmen met de kinderen en kletsen langs de kant. We bleven tot half 1, dus nog even in de bus naar school, even voorlezen in de klas en de dag was voorbij! Super relaxed, volgend jaar weer.....

Zaterdags gingen we toen met mijn ouders met de Submarine vissen bekijken in de zee. Dit was heel leuk om mee te maken. We zijn naar een diepte van 130 foot gegaan, ongeveer 40 meter. Dat was zeer bijzonder. We hebben daar mooie vissen gezien en twee wrakken.

Dick en ik zijn toen 's avonds uit eten geweest. Op de foto's is duidelijk aan mijn haar te zien, hoeveel wind er stond. We zaten heel romantisch op een piertje in het water, met z'n tweetjes. Soms hadden we even een zaklamp nodig om te zien wat we aten..... Het eten was super lekker. De cheesecake uit Rotterdam is helaas van de eerste plek gestoten, hier bij The Old Man and The Sea hebben ze echt de lekkerste!!!

Toen nog één weekje werken en de vakantie is begonnen. Mijn hele klas is ontzettend goed overgegaan!!! Ik ben supertrots op ze!!
Ook Daan en Nessa mogen door naar groep 2, ze kregen ook een rapport en dat was supergoed!
Juffrouw zei zelfs dat Daan zijn Papiaments supergoed is! Niet te onderscheiden van een Arubaans kind. Dat is toch leuk om te horen.

Nou, dat waren ongeveer weer alle gezelligheden van juni. Maandag komt Antoinette een weekje op bezoek en daar hebben we enorm veel zin in!

Ons eerste jaar hier op Aruba is supergoed bevallen. Soms hebben we het moeilijk gehad, misten we Nederland, misten we vooral bepaalde mensen! Maar we zijn nog steeds erg blij met de stap die we gezet hebben en dankzij Skype zijn we toch vaak nog dichtbij!

• 17 Juli 2011 - 09:33

Karin:

Leuk om weer even op de hoogte te zijn. We zullen van de week wel een hoop foto's van Antwa zien.
    Kus kaar

• 01 Augustus 2011 - 12:22

Agnes:

Hai familie de keetjes

Wat een leuke verhalen hebben jullie elke keer gepost. Zonder jullie te kennen heb ik het gevold dit jaar. Wij zijn "de verduijntjes " en zijn dit jaar ook op Aruba komen wonen. Wij werken allebei in het onderwijs ook bij de SKoa. We zijn hier met onze 2 kids, Anoek 3 en Lize 2. Het lijkt mij eigenlijk heel leuk om jullie gezin te ontmoeten. Lekker over Aruba te hebben en over jullie bevindingen. Wij zijn daar heel benieuwd naar. Wij zelf wonen in San Nicolas en daar zijn jullie ook welkom natuurlijk.
    Ik hoop dat het lukt via deze weg van het forum. Ik kan jullie mailadres niet achterhalen.

Als het jullie leuk lijkt, dan kunnen jullie mailen naar agnesverduijn@gmail.com of pieterverduijn@gmai.com . We hebben ook een site. Zo kunnen jullie alvast zien wie wij zijn. www.waarzijndeverduijntjes.nl
    Ook hebben we al een nummer 084 1864. Wij hopen van jullie te horen!!

Groetjes Fam. verduijn.

• 01 Augustus 2011 - 18:00

Richard:

Dag Dick en Esther,
    Wij hebben elkaar een paar weken terug ontmoet op Palm Island. Nu heb ik het tel.nr. van Dick in mijn telefoon opgeslagen, maar nu ik Dick wil bellen blijkt dat ik maar 6 cijfers heb. Dom natuurlijk, maar zouden jullie jullie cell willen doorgeven via de mail of telefoon (we willen graag van de diensten van Dick gebruik maken, if possible)? Ons mailadres is richard.bianca@hetnet.nl of cell 7454449. Dank alvast!