Een paar mooie, maar drukke dagen achter de boeg. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu Een paar mooie, maar drukke dagen achter de boeg. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu

Een paar mooie, maar drukke dagen achter de boeg.

Door: DeKeetjes

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Het is weer een paar dagen geleden dat ik een stukje tekst heb geschreven, maar zoals de titel al doet vermoeden hebben we er gewoon geen tijd voor gehad.
Na het vorige stukje hebben we op Koninginnedag een rondvlucht boven Willemstad gemaakt. Dat was heel gaaf. Er was helaas wel wat vertraging met het vertrek, want er was een aantal vluchten voor die van ons een technisch probleem dat verholpen moest worden. Hierdoor vertrokken we 40 minuten later dan gepland. Maar het was de moeite waard. Ik heb de hele vlucht gefilmd en dus zat ik op mijn schermpje te kijken. Hierdoor heb ik het niet heel goed gezien, maar ik vond het wel heel gaaf. Daan zat naast het raam en vond het geweldig, Nessa zat in het midden en vond het niet leuk, omdat mama voorin zat.
Na de vlucht zijn we naar de stad gegaan en hebben over de markt gelopen. Natas stond met spullen op de markt, dus daar gingen we even langs.
De volgende dag gingen we naar de dierentuin, daar waren op 4 dagen achter elkaar allemaal springkussens en andere leuke dingen voor kinderen. Daan en Nessa vonden het allemaal helemaal geweldig. Ook de stormbaan gingen ze zo met z’n tweetjes op. Samen klimmen en klauteren, geweldig. Nessa klom helemaal zelfstandig de klimwand op, Daan kreeg een beetje hulp van de jongen die er rond liep. Maar het lukte hem wel. Ze zijn daarna nog in het treintje geweest en toen kwamen langs een klimtoestel. Hé, zegt Daan, dat ik zo’n zelfde klimhuisje als wij thuis hebben, alleen zit er geen glijbaan aan. Ook daar moest weer even geklommen en geklauterd worden.
Na het eten hebben ze nog even heerlijk in de speeltuin gespeeld. Nessa heeft over de evenwichtsbalk gelopen en dat ging zelfs alleen al aardig goed. Ook ging Nessa regelmatig naar de wip, dan kwam er aldoor wel een Antilliaans kindje dat samen met haar op de wip ging. Zo’n schattig meisje, die wilden ze wel helpen.
De volgende dag hebben we de verjaardag van Nick gevierd. ‘s Middags kwam de visite en hebben we de taart gedeeld. Nick mocht tegen de pinata aan slaan, waardoor er allemaal lekkers en leuks uit kwam. Daan lag tijdens dit gebeuren te slapen in de auto. De derde leenauto was gebracht en Dick en Daan waren een rondje gaan rijden. Het is hier zo dat als Daan zijn kontje gaat in de auto, dat hij dan slaapt. Heel fijn, want verder willen ze niet slapen overdag.
Verder was de verjaardag een groot succes. De kinderen genoten en de ouders hierdoor ook.
Zondag zijn we ‘s morgens naar Jan Thiel beach gegaan. Marco, Nataschja, Nick en Mitch mochten met een catamaran de zee op. Wij bleven aan de kant, om foto’s te maken. Bij Jan Thiel was een waterspeeltuin, hier hebben Daan en Nessa zich heerlijk vermaakt. Aan het eind van de middag zijn we weer naar huis gegaan, maar toen konden we er niet in. De familie Lingen lag lekker op bed en had de ketting erop gedaan. Helaas voor ons, maar gelukkig konden we nog wel in het zwembad. Later hebben de kinderen heerlijk gegeten en toen ze in bed gelegd waren, zijn Marco, Nataschja, Dick en ik samen uiteten geweest bij Maracas. Een Bar en Grill restaurant, die erg lekker eten had.
Vandaag zijn we naar de stad geweest, om souveniers te kopen. Dit is gelukt en terwijl we daar mee bezig waren, kwamen we Marco en Danielle Bakkum tegen. Dit was erg leuk.
Ik hoop deze week weer een moment te kunnen vinden om nog een verhaaltje te schrijven.