De eertste dagen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu De eertste dagen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu

De eertste dagen...

Door: DeKeetjes

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Nou, we zijn er! Allereerst werden we donderdagavond rond half 7 gebeld, met de mededeling dat ons vliegtuig i.p.v. om half 10 om kwart over 1 ‘s middags zou vertrekken. Er zat er een groot voordeel aan, we hoefden nu pas om 8 uur ons bed uit, en konden we heel rustig aan doen, i.p.v. om 4 uur de wekker laten gaan en haastend de spullen regelen. Maar het nadeel was wel dat we nu pas om 10 over 8 ‘s avonds landden, i.p.v. half 3 ‘s middags.
Tijdens de vlucht hebben Daan en Nessa zich toch erg goed gehouden, als je bedenkt dat ze geen kant op kunnen en dat ze 12 uur in het vliegtuig moesten zitten. Op de af en toe zeurmomentjes na, ging het echt heel goed. We hadden geluk, want we zaten met z’n viertjes op twee rijen achter elkaar bij het raam. Het was wel jammer dat we boven de vleugel zaten, hierdoor konden Daan en Nessa bijna niks zien uit het raam. Maar we zaten mooi bij elkaar. Daan en Nessa hadden de hele tijd geen zin om te gaan slapen, en mama was favoriet (helaas voor papa), maar dat mocht niet van de stewards. Er hingen maar 2 zuurstof maskers boven de stoelen, dus mochten wij niet met z’n drietjes op twee stoelen zitten. Dus moest één van de twee toch naar papa, maar ja wie? Als ze allebei huilen? Dus wist de steward ze over te halen met snoepjes.
De vlucht is verder goed verlopen en om 11 uur Nederlandse tijd viel eerst Nessa in slaap en Daan 5 minuten later. De tussenlanding op Aruba hebben ze niks van mee gekregen, ze hebben gewoon doorgeslapen door de landing en weer opstijging. Ook de landing op Curacao hebben ze niet meegekregen. Pas toen we helemaal stil stonden, werden ze wakker. Dat vonden we heel fijn.
Dit keer waren we snel door de douane en ook de koffers kwamen snel. Dus konden we naar buiten. Daar stonden Marco, Natas, Nick en Mitch ons al op te wachten. De spullen werden in de auto geladen en wij even een drankje. Daarna naar huis. Even alles bekijken en toen snel de bedjes voor Daan en Nessa (luchtbedjes van tante Diane, bedankt!) klaar maken. Tandjes poetsen en naar bed. Wij hebben nog even een welkomsborreltje gedaan en zijn toen ook op tijd naar bed vertrokken.
De volgende morgen werden ze om ongeveer half 7 wakker (nadat ze 3 keer in de nacht wakker waren geworden. Om 4 uur ‘s nachts dachten Daan en Nessa dat het al ochtend was, en liepen gezellig in de badkamer. Daarna maar gesplitst en papa en mama ook, toen werd er nog even geslapen). We hebben Nataschja geholpen met de spullen voor de porchesale klaar te zetten. Daarna hebben we van het zwembad gebruik gemaakt. Heerlijk was dat. We hebben nog geprobeerd om Daan en Nessa in bed te leggen tussen de middag, maar dat was geen succes. ‘s Middags nogmaals zwemmen en daarna lekker eten.
Vandaag waren ze weer om half 7 wakker, dus is Dick eruit gegaan met ze. Ik mocht nog even blijven liggen, heel fijn. Daarna hebben Marco en Natas zich uitgesloofd en hebben alle spullen voor ons klaargemaakt om naar het strand te kunnen. Om half 10 vertrokken we (met z’n 7-en, Marco ging niet mee) naar CasAbou. Het was geen mooi weer, het heeft regelmatig even geregend, maar we zijn allemaal toch enorm verkleurd. Ik zit dit nu te typen terwijl mijn benen toch wel erg trekken van de verbranding. Maar ja, dat komt ook wel weer goed. Daan en Nessa hebben ook wel een mooi kleurtje opgelopen.
Er staan al weer wat leuke plannetjes op de planning, dus we gaan leuke dagen tegemoet.
Voor nu stop ik even, tot snel en we denken aan jullie (hihihi, als we op het strand van de zon liggen te genieten, hihihi).