Sorry, dat het zo lang geduurd heeft.... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu Sorry, dat het zo lang geduurd heeft.... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu

Sorry, dat het zo lang geduurd heeft....

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 Mei 2014 | Aruba, Oranjestad

Zo, dat is lang geleden! Een half jaar, oeps!
Gelukkig hebben veel van jullie inmiddels ook Facebook, zodat jullie van ons af en toe foto’s en verhalen langs hebben zien komen.
Ik ben heel blij met alle familie en vrienden die Facebook hebben, want zo blijven wij hier op Aruba ook een beetje op de hoogte van alles wat er bij jullie gebeurd. Heel fijn.

Oké, de vorige keer ben ik geëindigd met de dolfijnen die Dick, Daan en Nessa gezien hebben. Inmiddels zijn er al weer een aantal andere wedstrijden geweest van zwemmen, waarbij er weer enkele medailles gehaald zijn. Vooral door Nessa, omdat er relatief minder meisjes in haar categorie zitten, waardoor ze sneller in de prijzen zal vallen. Dit vind Daan natuurlijk niet zo heel leuk, dus toen hij een medaille won, was hij superblij.
Ook komend weekend zullen we weer veel tijd in het zwembad doorbrengen.

Sinterklaas heeft ook aan Aruba een bezoek gebracht en Daan en Nessa zijn absoluut niet vergeten. Bij de intocht wordt veel snoep en pepernoten (in ZipLoc zakjes) uitgedeeld, dus de weken er na hoefden wij geen snoep te kopen….. En toen pakjesavond. Wat een cadeaus zaten er in de zakken! Dank u, Sinterklaasje!

December was een heel gezellige maand. Op school hebben we ook Sinterklaas gevierd, wat betekende dat de kinderen van de onderbouw bezoek kregen van Sinterklaas met 3 pieten. Er werden stukjes opgevoerd. “Stoute” kinderen moesten naar voren komen en werden in de zak gestopt, tot schrik van velen en er werden weer cadeautjes uitgedeeld. En voor de kinderen van de bovenbouw betekende het dat we naar de bioscoop gingen om daar een film te gaan bekijken. Nee, niet de film over de Pietenschool, maar Monsters University. Heel educatief, echt in het thema van Sint…..
Voor kerst hebben we als school een songfestival georganiseerd. Elk leerjaar heeft een leerling uitgekozen die zijn of haar klas vertegenwoordigd heeft met een mooi kerstliedje. Zo hebben 18 kinderen op hun mooist gezongen en is er een winnaar voor de onderbouw en een winnaar voor de bovenbouw gekozen.
Ook kerst hebben we daarna gezellig op school gevierd, met lekker eten en kaarsjes.
En toen was het tijd voor vakantie. Lekker een wandeling naar Conchi (Natural Pool) gemaakt, uitslapen, spelletjes doen, lichtjesroute volgen, kinderkerstviering op de kapel voorbereiden. Kerstboom gemaakt van drijfhout. Het was een leuke, gezellig drukke week. Op Eerste Kerstdag hebben we gezellig met andere vrienden bij elkaar gezeten en Tweede Kerstdag hebben we met vrienden gebarbecued op het strand. Heerlijke dagen gehad zo.
Ook hebben we geschaatst!!! Ja, geschaatst!!!! Op Aruba!!!! Ze hadden een heuse ijsbaan gemaakt in het midden van de rotonde in de stad. Oké, het was geen echt ijs en de schaatsen waren veel te glad, maar we hebben geschaatst. Nessa had het zo onder de knie en ging heel goed over de baan. Daan vond het iets moeilijker.
Bij de kapel hebben we meegedaan met de kinderkerstviering. Alle kinderen mochten verkleed komen, als een figuur uit het kerstverhaal. En op het juiste moment in het spel mochten ze dan meespelen. Het was een ontzettend leuke avond. En op kerstavond zijn we naar de “nachtmis” geweest op de kazerne. Maar wat heel speciaal blijft, is dat je met kerst in je korte broek/rok rondloopt.

Op 1 januari hebben we meegedaan aan de Nieuwjaarsduik! Ja, we zijn van die bikkels ;-). Erg leuk om met een Unox muts op het water in te rennen, bij deze temperaturen.

Een week later kregen we spontaan visite van oom Theo en tante Ineke. Wat was dat leuk!!! We mochten zwemmen in het zwembad van het hotel, ze hebben bij ons gegeten en we hebben een heel leuke tijd gehad samen! Super zo’n spontane actie.

En toen begon de Carnaval. De carnaval op Aruba bestond dit jaar 60 jaar! Dus er werd groots uitgepakt. De wagens waren mooier, de stoffen die gebruikt werden waren van betere kwaliteit en er deden meer wagens/groepen mee aan de optochten. Het was weer een leuke, drukke, maar beregezellige tijd!!
Ook op school was het heel gezellig. Bij de onderbouw was dit jaar het thema Hoedenfestijn. Dus moesten Daan en Nessa een mooi versierde hoed hebben. En tja, met een juf als moeder, moet die natuurlijk zelfgemaakt worden ;-). Dus wij aan de knutsel en de resultaten werden steeds mooier. Daan heeft zelfs namens zijn klas gewonnen.

Sinds februari werkt Dick bij mij op school als tuinman/klusjesman en heeft hij al veel “problemen” opgelost. Toch erg fijn dat hij deze kans gekregen heeft.

In maart mochten Daan en Nessa weer afzwemmen. Nessa voor D en Daan voor C. Daan heeft ook getraind voor D, maar omdat het afzwemmen voor beide diploma’s op 1 dag was, mocht hij alleen voor C afzwemmen. Dus de volgende keer mag hij voor D afzwemmen, ze zijn nu allebei aan het trainen/oefenen voor E.

Elk jaar doe ik mee met een project van recycle-art van AHATA. De bedoeling is om aan de kinderen en mensen van Aruba te laten zien, dat je met oude spullen weer iets heel moois kan maken. Dit jaar spaart mijn klas al het hele jaar lipjes van blikjes, dus daar wilde ik iets mee gaan doen. Een aantal meiden heeft heel hard gewerkt en heeft van stroken van plastic tasjes en bliklipjes sieraden gemaakt.
En…. we hebben daar de eerste prijs mee gewonnen in onze categorie! Super leuk! We mogen nu met een bus naar een boottrip en we krijgen ook lunchbroodjes. AHATA, super bedankt!

Verder hebben we alle paasvieringen gehad en hebben we gekampeerd! Dat blijft leuk, wakker worden op het strand, met het geluid van de zee op de achtergrond en het zonnetje al lekker warm aan de lucht. Oké, de generators van de buren zijn iets minder, het zand in je bed ook, maar tja, je moet er wat voor over hebben.

Pap, mam, tante Tineke en mutti zijn ook nog even bij het kamperen geweest. Zij zijn met z’n viertjes naar hier gekomen, hebben een prachtig huis gehuurd samen en hebben het erg gezellig gehad. En toen kwamen Susan, Dirk-Jan, Hugo en Niels ook al op zaterdag aan! Super leuk en fijn!!!
We hebben echt een supervakantie gehad met zijn 12-en!
We zijn naar het waterpark geweest, hebben gelopen naar Conchi (en op de terugweg al het afval wat we konden dragen, meegenomen), zijn met de semi-submarine meegeweest, hebben een fotoshoot gemaakt en zijn met een sunsetsail meegeweest. Met andere woorden: het was TOP!
Op zaterdag 26 april hebben Daan en Nessa hun Eerste Heilige Communie gedaan bij de kapel. En wat zagen ze er fantastisch uit in hun mooie kleren, gemaakt door Sara!!! Wat waren we daar enorm blij mee! Na afloop hadden we een gezellig feestje in de Longroom en thuis werden Daan en Nessa enorm verwend door alle visite.
Zondags hebben we toen Hugo’s verjaardag op het strand gevierd!!! Dat was toch wel erg bijzonder.
De week erna ben ik vaak op het vliegveld geweest, maar dat verhaal moeten jullie maar aan Susan vragen ;-).
Gister heeft Nessa haar diploma van turnen gehaald, volgend weekend dus weer zwemwedstrijden, de AVI toetsen gaan super, Daan heeft AVI 7 en Nessa AVI 6, dus ze zitten mooi op schema en komende week ben ik druk met het afnemen van de CITO. Al met al vervelen wij ons hier nog helemaal niet en blijven we voorlopig nog even.

Zoals gezegd vind ik het heel leuk om via Facebook over jullie levens te lezen/zien. Maar een mailtje met jullie belevenissen vinden we ook erg leuk om te krijgen! Uit het oog is zeker niet uit het hart.
Ik hoop toch zeker dat het volgende verslag niet weer zo lang op zich laat wachten, maar ach, bedenk dan maar dat we het gewoon te gezellig druk hebben.