Helaas weer thuis. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu Helaas weer thuis. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Keetlaer - WaarBenJij.nu

Helaas weer thuis.

Door: DeKeetjes

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Helaas weer thuis, maar nog even de laatste verhalen.
De woensdag na mijn verjaardag regende het ‘s morgens heel hard. Dat is op 1 van de foto’s ook wel te zien. Natas en ik mochten lekker uitslapen van de mannen, en zij zorgden voor de kinderen. Nick was naar school, en Daan, Nessa en Mitch hebben Teletubbies gekeken. Erg schattig zo naast elkaar.
Woensdagmiddag zijn wij met Daan en Nessa naar de dierentuin in Willemstad geweest. Daan en Nessa keken hun ogen uit, maar het mooiste vonden ze de glijbaan aan het eind. Klimmen, klauteren en glijden, helemaal geweldig. Hun witte broekjes vonden het iets minder leuk, die waren bruin na afloop, maar een bleekbadje doet wonderen.
Donderdagochtend zijn wij met z’n viertjes naar Daaibooibaai geweest, Marco, Natas en Mitch kwamen wat later. Nick moest gewoon naar school. We hebben daar weer gesnorkeld, maar of het kwam doordat het niet zo zonnig was of niet, het was daar niet zo mooi als bij Cas Abou. Dit keer zijn we iets eerder naar huis vertrokken, zodat we nog even konden douchen en zwemmen voordat Daan en Nessa naar bed moesten.
Vrijdagmorgen zijn Natas, Mitch, Nessa en ik naar een kerstshow in een tuincentrum geweest!! Dat is heel gek, een kerstshow terwijl je in een korte broek en hempje loopt. Weer leuke dingen gezien, en ideetjes opgedaan. Daarna boodschappen doen bij de Appie en naar Nick z’n school om hem op te halen.
‘s Middags nog weer even lekker gezwommen bij huis en ‘s avonds zijn Dick en ik samen uit eten geweest bij Mambo Beach.
Ik heb echt, werkelijk waar, nog nooit zo lekker gegeten als daar!! Onwijs!! Vrijdags hebben ze Fishmarket, een visbuffet. Nu ben ik geen enorme fan van vis, dus ik wilde het al veilig bij zalm en tonijn houden, toen de serveerster (een hele leuke, lieve meid, die nog maar 3 weken op het eiland was) ons adviseerde om een visplateau te nemen. Je krijgt dan verschillende soorten vis. Leek ons een goed idee, dus Dick ging dat bestellen. Je moest dat dan aan een bar bestellen, en na een tijdje kwam er een ober je bord brengen. Dus Dick heeft een visplateau voor 2 personen besteld, en moest aangeven wat we daarop wilden.
Toen het bord kwam, keken we onze ogen uit. Wat zag dat er lekker uit. Dus stukje voor stukje hebben we geproefd. We begonnen met de Baracuda: echt waar, dat is heerlijk. Als jullie ooit de kans krijgen om dat de eten, moeten jullie dat zeker doen! Heerlijk. Daarna zalm, gamba’s, koningsmakreel (smaakt in niks naar de makreel die wij kennen), yellowtale-snapper en als laatste hadden we bigeye-snapper. Allemaal even lekker. Ik heb mijn vingers afgelikt, zo lekker was het allemaal. Goede tip dus.
Terwijl we daar zaten te eten, keken we zo naar de studio van DolfijnFM, zeg maar de Radio538 van Curaçao, en de zender die wij altijd aan hadden in de auto. Erg leuk om te zien.
Zaterdagochtend mocht Nick afzwemmen voor zijn A-diploma. Het ging hardstikke goed. Hij deed erg zijn best. Uiteindelijk heeft hij zijn diploma gehaald. Als cadeautje gingen we ‘s avonds eten bij de Mac. Wat vervelend! En daar stond buiten een heel leuk klimtoestel. Daar wilden Nessa en Daan ook wel op. Lekker klimmen en klauteren. En glijden, ook van de "stangenglijbaan": dat was een glijbaan die bestond uit alleen maar stangen. Daan vond hem geweldig, Nessa vond het maar niks. ‘s Avonds hebben wij (de volwassenen) weer lekker gebarbequed. En voor ons, voor de laatste keer genoten van Marco zijn spareribs. Lekker hoor! Daarna zijn we nog even in het hofje gaan zitten en hebben een biertje gedronken op Nick en Nick, die allebei hun A-diploma hebben gehaald.
Zondag zijn we nog naar Porto Marie geweest, een heel mooi strand. Ook hier hebben wij weer gesnorkeld. Dick samen met Marco (en wat gingen die mannen ver, wij maakten ons zorgen) en ik samen met Natas en Nick. We zwommen tot het rif, wat is dat gek, net of de wereld daar ophoudt. Een donker gat. Wij zijn toen met een boog teruggezwommen en hebben nog heel veel mooie vissen gezien. Ik kon ze bijna aaien. En alles zo helder.
Wij zijn toen ook weer op tijd richting huis gegaan, en dat was maar goed ook, want er kwamen 5 bussen met toeristen van Cruise-schepen aan. Het strand was in 1 keer helemaal vol met mensen. Je moest zigzaggen om bij het water te komen, en zo ver zaten we er niet eens vandaan. Echt enorm, hoeveel mensen er dan in ene op zo’n strand zitten. En allemaal die zee in, hutje-mutje. Gezellig. Dus wij gauw naar huis, douchen, zwemmen en de kids naar bed.
Maar het regende en onweerde toen we thuis kwamen, dus van zwemmen in het zwembad is niet veel gekomen. Gauw dat water uit.
‘s Avonds heeft Dick nog even zijn projectje netjes opgehangen en hebben we nog even gedart. Heel gezellig.
Maandag was de dag van het inpakken. Ik verzamelde alles in onze kamer en ging het daar in de juiste koffer doen. Voor zo ver nu bekend, zijn we niks vergeten.
Om 15.00u. zijn we naar Hato gegaan om in te checken. Daan en Nessa hoefden hier niet bij te zijn, dus dat was fijn. Maar we kregen daar te horen dat we om 16.30 boven moesten zijn, dus door de douane. Dat betekende dat we nog op moesten schieten ook. We wilden nog douchen, laatste spulletjes in de tas doen en eten. Gauw naar huis dus. Even douchen, Marco zette ondertussen de frietpan al aan, Nick werd gehaald, er werd gegeten, en toen terug naar Hato. Met z’n allen, voor de laatste keer in de auto. Op Hato hoorden we dat we pas 17.15u. naar boven hoefden te gaan. Dus hebben we nog even een biertje gedronken op een zeer geslaagde vakantie!
Met pijn in ons hart en een traantje wegpinkend gingen we de roltrap op naar de douane. Maar we hebben beloofd, we komen terug! Hier moesten we onze schoenen en sokken uit, en zo door het poortje. Ook Daan en Nessa moesten schoenen en sokken uit. Door de douane, en dan wachten. Om 19.00u. begonnen ze eindelijk met boarden. We zaten nu op twee rijen achter elkaar. Allebei op een stoel aan het gangpad.
Daan sliep binnen een half uur na opstijgen, en sliep tot 15 minuten voor Schiphol. Dick heeft hierdoor ook wat kunnen slapen. En Nessa lag bij mij, en sliep binnen het uur na opstijgen, werd na 2 1/2 uur even wakker (1 1/2 uur lang) en viel daarna weer lekker in slaap, tot we de spullen uit de bagagebakken gingen pakken. De terugvlucht was dus wat prettiger als de heenreis. Ik zelf heb bijna niet geslapen, af en toe wat hazeslaapjes van 5 of 10 minuten meer niet. Maar ach, als die kids maar slapen!
We hadden natuurlijk weer veel te veel mee, en het duurde dus even voor wij het vliegtuig uit waren (lees: we gingen er als laatste uit). Maar het voordeel daarvan was wel, dat toen we bij de bagageband kwamen, de eerste koffers er al op lagen. En we hadden geluk, onze koffers kwamen als een van de eerste naar buiten. Dus naar de douane en dan naar huis!
Toen we buiten kwamen was het wel even wennen, maandag was het 34°C, en nu was het 4°C. Een klein verschil. Gelukkig hadden we mijn ouders gevraagd om de winterjasjes van Nessa en Daan mee te nemen, dus die waren warm aangekleed (wij niet, niks mee natuurlijk). Thuisgekomen leek het voor Nessa en Daan wel alsof er allemaal nieuw speelgoed was, ze herkenden het niet helemaal meer. Grappig om te zien.
En dan natuurlijk: de was. Alles is ondertussen weer schoon en in de kast. Alles opgeruimd, en de kleur wordt al wat minder. Helaas, het zit er op. We hebben er zo lang naar uitgekeken, en nu is het weer voorbij. Maar we gaan terug, in 2009 of 2010, dat weten we nog niet, maar dat we gaan staat vast.
Dus Marco en Natas, waarschuw de buren maar, wij komen terug!!!!

Allemaal dikke kussen en knuffels van Nessa en Daan.
En wie alle foto’s wil zien, en nog meer verhalen wil horen, jullie weten ons te vinden!